Sunday, October 17, 2010

akibat ingkar cakap guru

           Beberapa hari nk exam PMR, seorang pelajar aku eksiden. Aku dah pesan kt semua pelajar agar jgn balik tanpa kebenaran aku. Tapi dia x nk dgr ckp aku. Aku pun call ayah dia ckp anak dia balik tanpa kbenaran. Risau jgk aku kot2 jadi apa2..kotnya pergi melencong tmpt ln ker..mlm tu ayah dia pun call aku ckp dia ada kt rmh..jadi x la risau sangat aku. Dua hari nk exam ayah family dia dtg asrama jmp aku, ayah dia ckp anak dia eksiden. Terkejut sotong aku d buatnya, esk dah la nk exam..pas tu aku tnya anak dia mcm ner..ok ke x???aku pun tgk sndiri kecederaan yg di alaminya, sib baik luka kecil jer, xder patah sana sini..cuma calaar2 jer kt muka dan lengan...biasa la anak jantan..so, aku bg la sket kata2 semangat supaya dia kuat semangat nk exam...
         Mlm ni aku dgr lagi cite pasal budak aku eksiden, aku dah pesan kt budak tu supaya x paaaayah balik, awk tu dah la nk spm xlama lagi,. Tapi dia ckp kat aku rindu kg, sudah sebulan x balik, atas dasar keperimanusiaan aku pun bg la dia pulang....zaman aku dulu sonok jer tinggal di asrama, rasa mcm x nk pulang jer kt kg, klu balik kg pun sb duit xder..hihihihi....Esok klu ada masa terluang nk gi melawat dia...kecian lak,dgr cite abis calar2 kt muka, aku rasa dia x merempit, sb dia pelajar yg baik..tukang azan kt asrama...huuuuu...apa2 pon moral of the story, klu cikgu larang sesuatu tu jgn lah dok melawan...

No comments:

Post a Comment