Friday, October 15, 2010

rona-rona kehidupan di upsi2

        Masa minggu oreintasi punya la sibuk, mula dari pagi sampai ke malam baru jumpa bilik...klu x, dok bertapa kt dewan SITC  tu lah seharian. Masa minggu  orientasi ni ramailah aku knl mber2 baru... sonok gak dapat kawan baru, ada dari sabah dan sarawak...klu org semenanjung tu kira biasa la, tp org sabah dan sarawk ni istimewa sket, sb aku suka dgr diaorg bercakap....klu time sesi pembentangan dlm kelas mmg jelas dan lantang lah suara diaorg...lecterur pun puji....tp org semenanjung pon bgus gak...kira sama bgus lah senang cite....hehehe... Minggu pertama kt upsi ni masing2 sibuk nk kena isi borang tu la,borang ni la, cop tu la,cop ni la...kn bgus klu nk berurusan apa2 bg jer kad pengenalan,settle semua masalah,..mcm kawan aku pnh cite, klu kt london bg pengenalan diri jer utk urusan apa2,cepat dan sepantas kilat urusan dah selesai...Tapi sekarang kerajaaan dah menuju ke arah dasar tu sekarang...bgus2...semoga dasar tu boleh di laksanakan secepat mungkin..amin......
       Bila masuk sesi p&p kt upsi, kelas pun bermula la mcm biasa, aku ni org baru terkial2 nk cari kelas kt mana...tp upsi ni x lah seluas mana kampusnya, setengah jam jer dah habis round2 klu jalan kaki, klu nk banding dgn UUM tu  mmg jauh sekalli lah luasnya,...Aku sebagai pelajar baru masa ni mmg skema lah, datang setengah jam awl ke kelas, bila tggu nk masuk kelas tu sempat lg bc buku, kunon nk tunjuk rajin la...hahahahahaa..tp bila dah lama kt upsi, jgn harap la nk wat cam tu, kena kutuk kt mber lagi ada la klu baca buku....time studi week  jer aku bc buku...tu pun terpaksa sb nk exam...malas tol aku ni...hurrrmmm........
      Bila dapat asingment mula la kalut, sb x tau nk wat camner. buku rujukan lak dah la kurang masa tu, jadi ni mmbuatkan aku sukar nk buat asingment...maklum lah masa ni x tau apa2 la...budak baru katakan...Ada satu ketika tu aku kena panggil kt lecterur, sb bdk pompuan group asingment aku repot ckp aku x wat keje...hampeh tol...bdk laki sume kena pnggil kt lecterur...tp tu dulu la..aku dah x kisah pon skarng..bila nk hantar asingment, seminggu sebelum tarikh hantar asingment tu, semua dah settle...kira complete lah asingment aku...tapi bila dah lama dok kt upsi,esk nk hantar asingment mlm tu baru kalut nk buat...pernah satu hari tu aku x tido semalaman, pagi tu plak ada kelas dan nk hantar asingment, bila nk naik tangga pusing2 kepala aku, sib baik x tergolek aku kt situ...jadi aku pesan kat sape2 yg baca blog aku ni jgn tangguh2 keje ek...buat awal lagi baik...heheh.....ok lah..aku nk gi skool,nk gi tolong mber aku  mengecat makmal komputer sb mggu dpn ada pertandingan keceriaan...salam..........

No comments:

Post a Comment