Saturday, October 16, 2010

Selesai sudah adat Merisik...

            Hari ni selepas teman mber aku cat makmal, aku pon pulang ke rumah nenek aku kt Besul...Sebelum pergi merisik aku buat sedikit persiapan..Moksu aku plak dok sibuk kt dapur buat kek, aku dgn poksu aku plak dok sibuk borak kat dapur pasal anak lembu aku yg baru beranak...heheheheh...kata poksu aku, anak lembu aku dalam kadaan baik...alhamdulillah....kalau ada rezeki, pas raya haji ni cadang nak beli sekor lagi mak lembu...mintak2 la ada org nk tolak murah2....huhu....
            Sedang aku dok sibuk borak, moksu aku panggil, katanya mintak tolong buh kek yg di potong dalam tupperware...aku pun tolong la isi...sambil2 tu aku isi dalam mulut aku jgk...hihihi....moksu aku buat kek coklat, pas tu dia pon wat kuar satu lagi kek lapis dalam ovon...aik????aku tanya dia, ada lagi ke kek?ingtkn wat kek coklat jer...aku pon try lah mkn kek lapis tu....pergggghhhhh.....sedap gileeer...sblum ni aku tau mkn kek coklat jer,,..x tau plak moksu aku ni pndai wat kek lapis..sbenarnya moksu aku ni mmg pandai pon wat kek, sb dia pernah keje kt kedai kek dulu, jd dapatlah ilmu tu sikit2..jiran2 aku pon bila time raya mesti jmp moksu aku mintak resepi nk buat kek dan biskut raya...aku pon pandai jgk buat kek raya...tp pandai mkn la...hahahahahah...Sape2 yg nk tempah kek ni leh email aku.....kek coklat aku x sempat nk amik gmbr td...sori...huhu...

                                                         

             Bila siap wat kek, aku pon bersiap2 nk gi merisik, yg pergi merisik td aku, poksu, moksu aku dan ayah dan mak mber aku...ayah aku dok kelate...jd dia x dpt dtg....Aku pon drive la kete menuju ke rmh org yg aku sayang...hekekekekeke....bila sampai ramai la plak sedara kt rmh dia, aku rasa mcm x nk turun kete jer..segan sangat2, berdebar2 di buatnya. aku cuba mmberanikan diri...bersikap matang, walaupon aku ni jenis yg tolol sikit, tp dalam hal ni kematangan tu penting...tol x?hihihi...bila masuk rumah, proses perbincangan pun bermula, aku hanya mndiamkan diri, sb x pandai nk borak2 pasal ni...semua aku serah kt org tua...masa proses perbincangan ni ada gak sikit2 aku kena pangkah kat org2 tua...tersipu2 malu aku, hahahahahahaha....ko org x payah tau la ayat apa yg org2 tua pangkah aku td, nt klu ko org tau teruk plak aku kena kutuk...hihihihi...
            Masa perbincangan ni berpeluh aku di buatnya, walau pun kipas berpusing pada kelajuan 100 km/jam...sb aku x biasa dalam hal ni...dulu aku pernah jgk gi merisik utk kawan aku, tp aku x berdebar pon sb bkn aku yg nk kawin....ni lain cite, aku yg nk kawin, sb tu dada ni dup dap dup dap dup dap dup dap.....huhuhuhu.....
           Setelah selesai perbincangan, maka tarikh pertunangan aku ditetapkan, dan akn di langsungkan pada 21/11/10 sempena hari lahir org yg aku sayang tu....manakala hari persandingan aku kt jerantut ni pada 21/5/2011..Semoga segala urusan ni berjalan dengan lancar...amin.......
          

No comments:

Post a Comment