Saturday, October 16, 2010

kisah aku masa tinggal di asrama SMK SID (2)

            Masa aku tinggal di asrama ni merupakan kisah yg paling menyeronokkan. Aku masuk asrama masa aku ting5, tu sebab aku ada masalah keluarga sikit..Jadi sebab aku dah otai masa ni kt sekolah, budak2 asrama x berani nk buli aku, jadi aku yg buli budak2 lama yg dok asrama....hahahah...koya ganah maso nih...aku merupakan seorang yg aktif bersukan ketika zaman persekolahan, petang2 mesti aku akn main bola dgn budak2, joging keliling padang berdekatan dgn PPD Pasir Mas, sb asrama aku bersebelahan dgn PPD. Warden aku masa ni namanya cIKGU Rosli, muka mmg baik, tuannya kecik jer, tapi garang giler...aku mmg takut padanya, sekali dia rotan budak, mak ooooooiiiii....seminggu x hilang kesan...tp aku x pernah kena rotan sb aku berhati2 bila buat hal, org ckp pandai2 la nk hidup....hahahaha....
           Budak2 zaman skarang klu kena rotan mmg akn repot kt mak bapak diaorg, pas tu mak bapak plak salahkan guru, siap ada yg kena saman lagi..aku dulu klu kena rotan kt cikgu, klu bg tau mak aku, mmg mak aku lak yg tambah....huhuhuuhu....kesiaaan....sb tu aku jadi manusia sekarang, bdk2 skrg ramai yg x jadi manusia, salah satu faktor adalah kerana sikap ibu bapa itu sendiri yg menjadi tuan kepada anak2...ni  merupakan salah satu tanda kiamat...eh, koya alim lak aku nih....hahahaha..
          Cikgu Rosli ni jgk mmg seorang yg aktif bersukan, dia juga di gelar sbg Leftenan Muda, sb dia selalu gi kem askar latih budak2 wataniah...pernah satu petang aku dan mber2 aku main bola sampai ke maghrib, masa tu hari hujan, mmg seronok lah berkubang dalam air...aku main kt tgh ruang antara blok asrama dgn kantin, nk main kt padang x boleh sb pdg tgh renovate, di timbus dgn tanah untuk tanam rumput baru, so mmg x dpt lah nk main bola bila hujan sebab penuh selut..huhuhuu....
        Nak di jadikan cerita mlm tu cikgu Rosli naik kt  surau, dia tanya sape yg main bola td masa maghrib????, aku pandang memandang antara stu sama lain, masing2 x nk mengaku, bila dia jerkah dgn suara yg kuat, aku otomatik berdiri, mber2 aku yg lain pon sama...masing2 mengaku...aku kecut perut dah masa ni takut kena rotan, jadi dia suruh kami main bola tgh malam kt padang yang berselut dgn kain berpelikat, fuuuhhhhhh...lega terlepas drp kena rotan dia...masa tu hujan lebat jgk..dia sonok jer tgk kami main, siap gelak lagi...aku dn kawan2 pon terus main,main, main dan main....sampai lah dia suruh stop...penuh selut satu badan....mmg jadi toyol lah aku masa ni....hahahahaha.....terima kasih cikgu rosli yg di sayangi....

                 

No comments:

Post a Comment