Thursday, October 14, 2010

belajar dan gila2..

masa aku form1 hingga 6 di smk sultan ibrahim satu mcm2 kenangan x dapat di lupakan...terutamanya masa tinggal di asrama smk sid 2....masa tu asrama aku terletak di smk sid..kongsi dengan bdk2 sek lain...yg besnya asrama aku ni bkn satu pagar dgn asrama pompuan...asrama pompuan ni letaknya kira2 800meter dgn sekolah aku...bila masuk asrama tahun 2000 aku kunon2nya nk belajar la...tp cam hampeh....bnyak main drp belajar...dah la selalu tido lewat kt asrama..gi sekolah mula la tido dlm kelas,,..ada kawan aku sorg tu selalu jer gi lewat ke sekolah...sampai mak bapak kena pnggil datang skool....maaf la klu demo terase due weh...hahaha....tp skang dia jadi cikgu jgk wlupon selalu gi lewat ke skool....pesanan aku kt due'mu jgn marah pelajar yg dtg lewat'sb mu pon sama cam tu dulu...hahaahah.....mmmm,,,,...bila tiba result spm...masing2 takut nk bukak slip...tp nk x nk kna buka jgk...bila tgk result....adus....ala kadar jer....sekadar leh naik ting 6 jer...aku pon sambung lagi kt sekolah tu naik form 6...setahun lebih belajar,dekat dah nk exam....tp dekat nk exam adi kaku plak meniggal....fuhhh...dugaan tol...sedih jgk..tp yg hidup mesti meneruskan hidup....tol x?mmmm....bila time exam aku pon jawab la....risau jgk sb masa studi dulu selalu kuat main...kot2 result x ok...tp..bla kuar result....fuhhhh....x pcaya aku,besar kepala aku bla tgk result time tu....melompat2 aku....bkn nk bngga kn....tp kena bngga jgk...hihiih...aku dpt PNGK 3.6..ok la tu...terima kasih cikgu2 kerana sudi ajar ambo...kepada murid2...satu jer cara nk cemerlang....masa dlm kelas bg fokus...jgn main2...balik klu x nk studi pon x per dah....tu la petua yg aku guna masa studi dulu....ngantok weh....nite........

No comments:

Post a Comment