Thursday, October 14, 2010

sambungan kisah hidupku masa kecik...

setelah setahun aku berada di kota bharu,sekitar tahun 1985 aku bersama mak aku,nenek aku dan step father aku mula menetap di kg.kubang bemban,pasir mas...bermula lah sesi persekolahan aku di sini dari pra hinggalah tingkatan enam...macam2 kenangan kisah hidup aku di sini...kisah pahit,manis,masin,tawar,kelat...sume ada..huhuuh....di sini aku mmpunyai ramai kawan...ada yg baik,sedikit baik,jahat sepenuhnya pon ada jgk....hahahahaha...kepada kawan2 aku yg jahat sepenuhnya tu masih belum terlambat untuk berubah....dari kecik aku kawan dgn dia,sampai skrg dia masuh lg jadi jahat...huhuu...aku mls nk sebut nama dia...nt kan ada plak yg akan saman aku.....lg pon aku ni pon bknnya baik sangat....tp x la sejahat manusia yg suka bunuh membunuh org tu...hahahahah........aku ingat lagi pada hari pertama aku gi sekolah pra,mmg aku ni mengamuk lah kt sekolah,siap panjat tingkap lg terjun...semata2 nk balik rumah..fuhhh...sampai skang lagi aku masih ingt peristiwa tu...bila sampai rmh,teruk aku kena tibai kt ma aku...klu ko org nk tau ma aku mmg seorg yg garang masa zaman aku sekolah dulu....tp skang x garang dah la.....huuuu.....naik sekolah rendah aku mula bersekolah di SRK SULTAN IBRAHIM 3,x banyak sangt cite masa sekolah rendah...tp cikgu yg aku paling sayang adalah cikgu.....adus....aku lupa plak nama dia....td dah ingt kejapp....x pe lah...nt aku ingt aku bg tau ko org...masu ksekolah menengah aku bersekolah di SMK SULTAN IBRAHIM 1.cukup bnyak kennagan di sekolah ni..aku sekolah di sini antara tahun 1997 hingga 2003....lupa nk bg tau....masa aku umur 5 tahun nenek aku mula berpindah ke pahang....dan sampai sekarang di menetap di kg.besul jerantut...tp masa nenek aku pindah ke jerantut,aku masih lg menetap di pasir mas...cuma bila cuti raya dam cuti sekolah yg panjang aku mesti akan balik ke jerantut.....sb aku sonok tinggal dgn nenek aku dan atok aku...





No comments:

Post a Comment